הקבוצות המשתתפות

הקבוצות היקרות שלנו, שנבחרו מתוך מאות מועמדים להתחרות באתגר!

ספיקינגפאל היא חברת טכנולוגית חינוכית ישראלית בעלת פתרון לתרגול הדיבור באנגלית. החברה קמה עם החזון לקדם את האנגלית הדבורה כאמצעי לתקשורת בין בני אדם בעידן הגלובליזציה. אנו מתמקדים במיומנות הדיבור בהיותה מיומנות השפה המובילה והטבעית ליצירת קשר בין בני אדם. החברה פיתחה סימולטור שיחה מבוסס וידאו, המדמה חווית שיחה טבעית ומונע על ידי מנוע זיהוי דיבור וקטעי וידאו של סיטואציות מחיי היום יום. גישה חווייתית זו והטכנולוגיה הייחודית שבבסיסה זיכתה את החברה בפרסים בינלאומיים רבים. הלימוד בעזרת סימולציית שיחה עם אדם, שם במרכז את חשיבות הקשר החברתי והרגשי כחלק מהתקשורת ומהשפה. תרגול זה בונה ביטחון גם בשימוש בשפה האנגלית וגם בניהול שיחה באופן כללי.

לפיילוטים של אתגר ה- SEL, יתווספו למוצר תכנים בתחום הרגשי-חברתי כדי לאפשר לימוד ותרגול מיומנויות מהתחום. בהמשך לתרגול המותאם והאישי יתווספו גם תירגולים בזוגות וקבוצות שייקשרו בין הוירטואלי והמוחשי.

קיים לוח בקרה ויזואלי המאפשר למורים להתעדכן לגבי ההתקדמות האישית, להוביל את תהליך הלימוד ולהעניק תשומת לב אנושית ואישית כאשר נדרש.

קישור לאתר 

milgo הוא עוזר אישי דיגיטלי, המלווה את המורה בתהליך מדידה ושיפור של החוויה הרגשית-חברתית של תלמידיו בכיתה. milgo עובד ב-4 צעדים פשוטים ומלווה את המורה משבוע לשבוע:
1. המורה מודדת את החוויה הרגשית-חברתית בעזרת שאלונים ידידותיים ומתוקפים
2. milgo שולח למורה "סטורי" (תמונת מצב) המנגיש תובנות והמלצות פרסונליות
3. המורה בוחרת המלצות ומיישמת אותן בכיתה
4. milgo מנתח את השיפור שנעשה ומציע למורה מעגל שיפור חדש

מעגלי השיפור מבוססים על תיאוריית ה – Social determination, לפיה מוטיבציה פנימית ללמידה מותנית בסיפוק של ארבעה צרכים פסיכולוגיים בסיסיים בקרב התלמידים: הצורך בשייכות ומוגנות בקבוצה; מסוגלות עצמית בהתמודדות עם קושי לימודי; הצורך באוטונומיה בתהליך הלמידה; ותחושת משמעות ורלבנטיות של הלמידה לחיים שמחוץ לבית-הספר.

milgo עוזר למורה להבין באילו צרכים יש פערים וכיצד ניתן להתמודד עם
הפערים בעזרת פעולות פדגוגיות ממוקדות, המשתלבות בתוך תחומי הדעת.

הכלי היא פרי שיתוף פעולה בין בית הספר סגול למדעי המוח באונ' רייכמן וחברת Kayma.
פיתוח המוצר יתמקד בשיעורי מדעים בחט"ב בישראל.

קישור לדמו

קאפיש – לקרוא ופשוט להבין

קאפיש SEL הנה סביבה המשלבת כלים להבנת הנקרא עם עולם הSEL , מדידה וניהול עצמי.

הסביבה מורכבת  משלושה צירים:
1.כלים לליווי לקריאת עומק
2. טקסטים ייעודיים ללמידת השפה האנגלית
3. תמיכה מבוססת SEL

הלמידה נעשת ע"י הכוונה של המורה או באופן עצמאי, על בסיס תחומי העניין אישיים של הלומד, המעוררים את סקרנותו.
מורה יכול להקצות לתלמידים שלו יחידות למידה מתוך הסביבה ואף לשנות ולהתאים את התוכן באופן ייעודי ללומדים שונים.

"קריאה" קאפישית מתרחשת בדרך הבאה:
– קריאת פסקה (כוללת השמעה)
– בחירת סוג מענה (הקלטה/ כתיבה /תמונה/ צילום וידאו)
– תרגול של פיענוח והבנה / תרגול של רפלקציה ושיקוף רגשי בזיקה לתכני SEL
– דיאלוג בין המורה ללומדים בתוך בסביבה
שיקוף ההתקדמות בליווי כלים אוטומטיים למישוב רגשי מצמיח ומעצים והמאפשרים לקורא להתאמן על קריאה, שמיעה ודיבור בשפה האנגלית.

תוצרי הלמידה נשמרים בסביבת העבודה האישית ומאפשרים למורה ללוות את הלומד, לחזק ולדייק אותו.

קישור לאתר

8 רצפי הוראה-למידה בתחום המדעים לתלמידי כיתות ז' המשלבים למידה רגשית-חברתית מותאמת אישית עם חומרי הלימוד על פי  תוכנית הלימודים של משרד החינוך. רצפי ההוראה מחברים את החומר הנלמד ל"חיים האמיתיים" ולחיי התלמידים.

רצפי ההוראה-למידה הם מודולריים וניתנים לעריכה ולהתאמה על ידי המורים. יתרה מכך, מורים יכולים לייצר רצפים בעצמם על סמך אבני בניין מתוך המערכת (כמו משימות, משובים) ושילוב אלמנטים חיצוניים (משאבים כמו קבצים וקישורים שלא מתוך המערכת).

הרצפים מהווים מערך פעילויות קשורות ומתואמות זו אחר זו שמקדמות את המיומנויות הנדרשות, וקושרים בין הצעדים השונים שנלמדו. ברצף כלולות משימות שמעודדות למידה פעילה ומסייעות לתלמידים לרכוש את המיומנויות הנדרשות, למשל דרך משחקי תפקידים, חזרות ומעגלים של פרקטיקה ומשוב, וכן שלבים בהם הדגש הוא על  פיתוח מיומנויות אישיות וחברתיות תוך הקצאת זמן ייעודי לכך. רצף הוראה-למידה שכזה יכול להתפרש על פני מספר שבועות.

דוגמה לאלמנטים ברצף:

למידה עצמאית -> משימה אישית משחקית על החומר הנלמד (בקצב אישי עד לעמידה ביעד) -> משוב על העבודה העצמאית -> משימה קבוצתית עם משחק תפקידים בנושא הנלמד ודיון בקבוצה -> הצגה בכיתה -> משוב על העבודה הקבוצתית.

במהלך הרצף קיימת אפשרות לתקשורת עם המורה ועם עמיתים שותפים בקבוצה ובכיתה לצורך היוועצות. למורה יש כלי מעקב ותקשורת ברמה אישית, קבוצתית וכיתתית.

הפיתוח הינו שיתוף פעולה של שתי חברות חינוכיות מבוססות, ממשק ודע-לי.

אתר דע-לי: https://da-li.co.il/

אתר ממשק: https://www.mimshak.com/

למינדה AI  משתמשת בבינה מלאכותית כדי לנתח טקסטים אקדמיים מורכבים ולפשט אותם בצורה שמאפשרת לקורא פחות מנוסה להבין ולהתעניין יותר בחומר. בצורה זו, ניתן להנגיש לתלמידים בגילאים צעירים טקסטים ברמות שונות ובצורה הדרגתית לשפר את רמת האנגלית, לפתח אסטרטגיות קריאה, מודעות וניהול עצמי והמסוגלות של התלמידים בעזרת הצבת יעדים והעלאת המורכבות של הטקסט משבוע לשבוע.

בעזרת הפלטפורמה של למינדה AI  תחומי העניין של התלמיד ישמשו ליצירת סיכומים אינטרקטיביים של טקסטים. המערכת שולטת במורכבות הסיכום ויוצרת אינטרקציה חוויתית ולימודית סביב הטקסט. בנוסף המערכת יוצרת שאלונים באפן אוטומטי לפי רמת התלמיד על מנת לתרגול reading comprehension.

התייחסות להיבטים של למידה חברתית-רגשית באים לידי ביטוי במספר היבטים: בתהליך הלמידה התלמידים יכולים להציב לעצמם מטרות שבועיות כמו כמות דקות קריאה, מורכבות קריאה, רמת אוצר המילים ומענה לשאלות על הטקסט, לנהל לעצמם את תהליך הלמידה ולעקוב אחר השגת מטרות הלמידה. בנוסף, התלמידים יכולים לנהל שיחות ולפתור יחד טקסטים ולשתף ביניהם טקסטים ושאלות. המערכת עוקבת אחר תהליכי העבודה שלהם בצוות (למשל באמצעות ניטור הפעילות של כל תלמיד), ומספקת משוב מיידע למורה ולתלמידים.

אפליקציה

Singit היא חווית למידה חדשנית, מעצימה ומותאמת אישית, שמעניקה למשתמשים את היכולת ללמוד את השפה של העולם – אנגלית.

Singit היא הדרך ללמוד אנגלית עם כוחה של המוזיקה. עם קטלוג שירים מקיף ביותר, Singit היא פלטפורמה ייחודית שבונה ומחזקת את כישורי האנגלית דרך השירים הכי אהובים.

ללמוד אנגלית יכולה וצריכה להיות חוויה,  באמצעות Singit, משתמשים פרטיים ומורים יכולים להפוך את לימודי האנגלית להרפתקה אפקטיבית ומקיפה.

המוצר מאפשר למורה לבנות תוכנית לימודים שמתבססת על העדפות התלמיד – על השירים שהוא אוהב לשמוע מצד אחד ועל מיומנויות האנגלית שהוא נדרש לשפר. ההצלבה בין העדפותיו האישיות לאתגרי האנגלית שלו מאפשרת גמישות שמובילה באופן ישיר לשיפור ההישגים. השירים המגוונים מאפשרים שיח על רגשות, ראיית האחר ועוד.

Singit בונה למשתמשים את הביטחון העצמי שלהם, ווכן נותנת למורים את הזמן להעצים את התלמידים בתהליך לימודי המבוסס על המוזיקה האהובה עליהם. Singit מאושרת ומומלצת ע"י משרד החינוך, והיא חוד החנית של החדשנות הפדגוגית בישראל.

Singit מעניקה חווית למידה שלא מרגישה כמו לימודים, חוויה שמתאימה לכל גיל, מותאמת אישית למשתמשים ובעיקר – מביאה את העולם אליהם.

קישור לאתר

"שורדים וקיימים" הוא משחק משימות תלת ממדי מרובה משתתפים המשלב מיומנויות חברתיות ורגשיות עם למידת חקר ופתרון בעיות בתחום המדעים.

הפרויקט מתנהל בעולם של יוריקה – מטהוורס חינוכי ליצירה, מפגש ולמידה.

מטרת הקבוצות במשחק היא ליצור תרבות חדשה, ברת קיימה בסביבה תת ימית. המשחק הוא משחק גמיש מאוד במנעד הפתרונות האפשרי וממקם את המורה כ"מנהל המשחק".

היכולת לשרוד ולעמוד מול האתגרים שהסביבה התת ימית מזמנת לצד בניית תרבות ברת קיימה משגשגת ומתפתחת לאורך זמן מזמנת אתגרים מדעיים – התנהגות גזים ונוזלים, מקורות אנרגיה, מגוון ביולוגי, ייצור חשמל ועוד. התמודדות עם אתגרים אלו  מחייב את הקבוצה לבצע למידת חקר, לחלק תפקידים וללמוד לסמוך על חברי הקבוצה בביצוע המשימות.

התהליך החברתי אותו עוברת הקבוצה בתוך עצמה ואל מול הקבוצות האחרות המשתתפות באתגר, מהווה את שדה הפעולה וההתערבות למורה במתן כלים והכוונה לעולם החברתי והרגשי של המשתתפים.

מגוון המיומנויות השונות הנדרשות להישרדות במשחק מהווה את המרחב להתאמה אישית של היכולת של כל אחד מהמשתתפים.

לסרטון

Claasit היא פלטפורמה פרסונלית פורצת דרך ללימוד ואבחון מתמטיקה ופיסיקה, המבוססת ביג דאטה. המערכת בנויה ממסלולי לימוד מדורגים המתאימים עצמם לקצב ההתקדמות של הלומד, ומעניקה לתלמיד משוב מיידי, מעקב אחר ההתקדמות שלו והצבת יעדים אישיים. קלאסיט מאבחנת ומשקפת רכיבי עומק רגשיים ומטא קוגנטיביים לאורך תהליך הלימוד, ונותנת בידי המורה והתלמיד כלי דיאגנוסטי עוצמתי, אשר מעמיק ומדייק את תהליכי הלמידה.

קלאסיט פועלת במאות בתי ספר בארץ ובחו"ל וזוכה להתלהבות גדולה בקרב מורים ותלמידים.

לקראת הפיילוטים של האתגר, יפותח במוצר תוכן במדעים לחט"ב, וכן פעילויות SEL מובנות.

קישור לאתר