הקבוצות המשתתפות

הקבוצות היקרות שלנו, שנבחרו מתוך מאות מועמדים להתחרות באתגר ה- SEL!

ספיקינגפאל (SpeakingPal) היא חברת טכנולוגית-חינוך ישראלית בעלת פתרון זוכה פרסים לתרגול הדיבור באנגלית. החברה פיתחה סימולטור שיחה בו המשתמש מנהל שיחת וידאו עם שחקנים שהוקלטו מראש. לצורך ניתוח השיחה משולבת טכנולוגיית זיהוי דיבור ייחודית, בעזרתה המשתמש מקבל משוב בזמן אמת והצעות לשיפור. החוויה הוירטואלית דומה לניהול שיחה עם מתרגל אנושי, בדומה לשיחת זום.
לספיקינגפאל מיליוני משתמשים ברחבי העולם ובין לקוחות החברה נמנים משרדי חינוך, רשתות חינוך, חברות מסחריות ואנשים פרטיים. מנוע זיהוי הדיבור שפיתחה החברה נמצא בחזית העולמית, מבוסס בינה מלאכותית (DNN AI) ונועד במיוחד ללומדי אנגלית כשפה זרה. מנוע זה פועל לצד סימולטור שיחה מבוסס וידאו ויחד נוצרת חוויה ייחודית המדמה שיחה טבעית עם אדם ולא עם מכונה.

ספיקינגפאל הוקמה בשנת 2009  עם החזון ללמד את האנגלית הדבורה כאמצעי לחיבור בין בני אדם בעידן הגלובליזציה. החברה מתמקדת במיומנות הדיבור בהיותה מיומנות השפה הראשית והטבעית ליצירת קשרים בין בני אדם. החברה הצטרפה לאתגר ה-SEL  כדי להוסיף לימוד רגשי-חברתי לצד לימוד האנגלית הדבורה וכך לשפר את מיומנות השיחה והיכולת ליצור קשרים חברתיים בין אנשים ולהגשים את חזון החברה באופן מיטבי.

לפיילוטים של אתגר ה- SEL, יתווספו למוצר תכנים בתחום הרגשי-חברתי כדי לאפשר לימוד ותרגול מיומנויות מהתחום. בהמשך לתרגול המותאם והאישי יתווספו גם תירגולים בזוגות וקבוצות שייקשרו בין הוירטואלי והמוחשי. קיים לוח בקרה ויזואלי המאפשר למורים להתעדכן לגבי ההתקדמות האישית, להוביל את תהליך הלימוד ולהעניק תשומת לב אנושית ואישית כאשר נדרש.

קישור לאתר 

milgo הוא עוזר אישי דיגיטלי, המלווה את המורה בתהליך מדידה ושיפור של החוויה הרגשית-חברתית של תלמידיו בכיתה.  milgo עובד ב-4 צעדים פשוטים ומלווה את המורה במעגלי הערכה לאורך שנת הלימודים:
צעד 1: המורה מודדת את החוויה הרגשית-חברתית בעזרת שאלונים ידידותיים ומתוקפים
צעד 2: milgo שולח למורה "סטורי" (תמונת מצב) המנגיש תובנות והמלצות כיתתיות ופרסונליות
צעד 3: המורה בוחרת המלצות ומיישמת אותן בכיתה בדרכה
צעד 4: המורה בוחרת נושאים חדשים להערכה ויוצאת למעגל חדש

מעגלי השיפור מבוססים על תיאוריית ההכוונה העצמית (Social determination), לפיה מוטיבציה פנימית ללמידה מותנית בסיפוק של ארבעה צרכים פסיכולוגיים בסיסיים בקרב התלמידים: הצורך בשייכות ומוגנות בקבוצה או בקשר עם המורה; מסוגלות עצמית בהתמודדות עם הלמידה; הצורך בחוויית בחירה בתהליך הלמידה; ותחושת משמעות ורלוונטיות של הלמידה לחיים שמחוץ לבית-הספר.

milgo עוזר למורה להבין באילו צרכים יש פערים וכיצד ניתן להתמודד עמם בעזרת מגוון הצעות לפעולה, הכוללות בין היתר פעולות כיתתיות לשילוב בהוראת המדעים בכיתות, לצד הצעות ממוקדות לשיח פרטני עם תלמידים הזקוקים למענה אישי.

קישור לדמו

למידה הופכת למעניינת יותר כאשר היא מותאמת לתחומי העניין של התלמיד

למינדה הינה פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית (AI) עבור learning workspace.
בלמינדה ניתן בין היתר לנתח ולפשט חומרי לימוד אקדמיים רבים ומורכבים ולהנגישם לסטודנטים או לקוראים פחות מנוסים.

על בסיס זה נבנתה Leminda For English:

Leminda For English היא פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית אשר יוצרת בצורה אוטומטית מכל תוכן באנגלית מטלות הבנת הנקרא/שמיעה, עפ״י תחומי העניין ורמת האנגלית של כל תלמיד/ה.

מה Leminda For English  מאפשרת למורה:
תוכן מגוון ומותאם אישית לתחומי העניין ורמת האנגלית של כל תלמיד/ה, בדיקה אוטומטית של המטלות ומתן משוב מיידי לתלמיד/ה ולמורה בלחיצת כפתור, מעקב שוטף אחר התקדמות כל תלמיד/ה והכיתה, וקבלת דוחות ועדכונים.

מה Leminda For English  מאפשרת לתלמיד:
למידה עפ״י יעדים אישיים (לימודיים ורגשיים), פיתוח כלים לניהול עצמי, פיתוח מודעות עצמית והכרת חולשות וחוזקות, הצגת אופן ההתקדמות ותהליך הלמידה בכלל ההקשרים, ביצוע מטלות בזוגות ופיתוח כישורים חברתיים.

קישור לאתר

Classit היא מערכת חכמה ופורצת דרך ללימוד, תרגול ואבחון במתמטיקה ובמדעים מדויקים. 

המערכת כוללת אלפי יחידות לימוד, שאלות, סרטונים ופתרונות, שנועדו להעמיק את ההבנה והשליטה בחומר. יחידות התרגול בנויות בצורה מדורגת ומותאמת אישית, ומתפתחות ברמת הקושי והמורכבות שלהן. התלמיד מקבל לכל אורך התרגול משוב מלא, הן ברמת ההשאלה הבודדת והן ברמת הביצוע הכולל שלו ביחידה, והמערכת מתאימה לו תרגול נוסף אשר מותאם לקשיים ולחוזקות שלו.

Classit מביאה בשורה אמיתית ללימודים הפרסונליים, כיוון שלראשונה היא משלבת אלמנטים רגשיים ומטא-קוגנטיביים כחלק אינטגרלי מתהליך הלמידה. התלמיד מקבל משוב הכולל לא רק התייחסות לרמת השליטה שלו בחומר, אלא גם התייחסות מעמיקה לאלמנטים רגשיים ומטא-קוגנטיביים כמו ביטחון, חרדה, פזיזות, וויסות, דיוק ומודעות עצמית.
המורה מקבל תמונה רחבה ומעמיקה לגבי הכיתה שלו ויכול לעקוב אחר ההתפתחות האישית של כל תלמיד.

החברה נוסדה בשנת 2018 במסגרת ה-PIE Challenge, וכיום משרתת מאות בתי ספר ברחבי הארץ, מכללות קדם אקדמיות, ומוסדות אקדמיים. Classit מקיימת פיילוטים מוצלחים בצרפת, בלגיה וברזיל. מורים ותלמידים שעובדים עם המערכת מביעים התלהבות גדולה, ומחקרים אקדמיים מעידים על שיפור משמעותי הן בהישגים הלימודיים והן במיומנויות SEL.

קישור לאתר

 

קאפיש היא סביבת למידה מבוססת web שפותחה בשיתוף פעולה בין חברת הילמ"ה – 'הייטק למען החברה' והג'רוזלם פוסט.
קאפיש מסייעת לתלמידים לפתח יכולות קריאה לעומק והבנה מלאה של הטקסט באנגלית, תוך התאמה אישית של התוכן הנלמד לכל תלמיד על פי העדפותיו ורמת הלמידה שלו.

המערכת כוללת מאגר טקסטים באנגלית בתחומי עניין שונים וברמות קושי שונות עם התאמה מלאה לתכני הלימודים לכיתות ד'- יב', תוך התבססות על אוצר המילים השנתי הנדרש ע"י משרד החינוך. המערכת מאפשרת למידת עומק של אוצר המילים ושיקוף ההתקדמות של התלמיד ברכישת הידע.
לצד זאת, קאפיש מקדמת פיתוח מיומנות SEL תוך אישית ובין אישית. במישור התוך אישי – זיהוי ושיום רגשות והגברת המודעות העצמית, ובמישור הבין אישי – רכישה של כלים ללמידה קבוצתית המקדמת תקשורת בין אישית. בנוסף המערכת מאפשרת למורה לקבל דפי נתונים מרוכזים באמצעותם הוא יכול לראות את ביצועי התלמיד ומידע לגבי הרפלקציה שלו על חווית הלמידה.

בעזרת קאפיש, כל קורא יכול להגיע "לשורה התחתונה" ופשוט – להבין.

קישור לאתר

Singit היא פלטפורמה ייחודית, המאפשרת חווית למידה חדשנית, מעצימה ומותאמת אישית, שמעניקה לתלמידים את היכולת ללמוד את השפה של העולם – אנגלית, באמצעות כוחה של המוזיקה.

Singit מאושרת לשימוש ומומלצת על ידי משרד החינוך, והיא חוד החנית של החדשנות הפדגוגית בישראל. לימודי האנגלית מתבצעים דרך אפליקציה ייעודית ומלאת אינטראקציות, ולמורים קיימת מערכת ניהול מותאמת אישית המאפשרת ליצור שיעורים, לשתף משימות, לסנן תכנים, ועוד. 

עם קטלוג השירים המקיף ביותר, Singit בונה ומחזקת את כישורי האנגלית של התלמידים, לצד חיזוק, תרגול, ושיפור המיומנויות החברתיות והרגשיות שלהם, דרך השירים האהובים עליהם.
Singit מסייעת לתלמידים לחזק את הביטחון העצמי שלהם, לפתח מודעות לעצמם   ולסובבים אותם, ולצד זאת מעניקה למורים את הכלים להעצים את התלמידים בתהליך לימודי פשוט, קל ונוח לשימוש.

 Singit מותאמת לכל גיל ולכל רמה – החל מתלמידי בית ספר ועד מבוגרים. האפליקציה מעניקה חווית למידה שלא מרגישה כמו מטלה, מותאמת אישית לתלמידים ובעיקר – מביאה את העולם אליהם.

קישור לאתר

"כלים שלובים" הוא פתרון ללמידה רגשית-חברתית מותאמת אישית בתחום המדעים לכיתות ז', שפותח ע"י אנשי פדגוגיה וטכנולוגיה מחברת "ממשק" ומחברת "דע-לי", שתי חברות Ed-tech ותיקות ומצליחות וספקיות תוכן דיגיטלי של משרד החינוך.
המטרה של "כלים שלובים" היא מתן כלים למורים לשילוב מיומנויות SEL בהוראה ובלמידה, והקניית מיומנויות אלה לתלמידים כדי לאפשר להם לצמוח הן בפן המקצועי והן בפן הרגשי-חברתי.

הפתרון מציע רצפי הוראה-למידה מקדמי SEL המיועדים לשימוש רציף במהלך השנה ומכילים את חומרי הלימוד במדעים על פי התוכנית של משרד החינוך, לצד חומרי העשרה המחברים את חומר הלימוד לחיים האמיתיים ולשימושים מעשיים. כל אחד מהרצפים עוסק בנושא מרכזי (דוגמת המודל החלקיקי, התא, אנרגיה) ובמיומנות רגשית חברתית מובילה, ונפרש על פני מספר שבועות. רצף בנוי מאבני בניין המתבצעות בזו אחר זו וכוללות משימות אישיות, למידה בכיתה, משימות קבוצתיות וכלי SEL לשילוב המיומנויות הרכות בשגרת הלמידה.

הרצפים בנויים באופן שבו התלמידים שותפים להגדרת היעדים ומבצעים למידה פעילה תוך חיזוק ה"שרירים" של מודעות עצמית וחברתית ומכוונות לצמיחה. הפתרון שם דגש על המלצות מבוססות נתונים, וכלים למורים כדי לנהל את רצפי ההוראה-למידה באופן מיטבי, תוך התערבות והתאמה אישית לצרכים של כל תלמיד.

קישור לאתר "ממשק"

קישור לאתר "דע-לי"

 

חברת Eureka World מפתחת את המטאוורס EurekaWorld מאז 2014. החברה מפעילה תוכניות לימודיות וחינוכיות בכ-150 בתי ספר בישראל. עד היום התחברו ל- Eureka World מעל 30,000 תלמידים ומאות מורים עברו הכשרה להדרכה ולמידה במטאוורס. פעילות החברה מתמקדת בלמידה שיתופית מבוססת יצירה ופתרון בעיות ושילוב משחקי תפקידים בלמידה.

"שורדים וקיימים" – אתגר חברתי-רגשי ללימוד מדעים
"וירוס אלים תקף את כדור הארץ, חברי הקבוצה נמלטים אל מתחת למים ונאלצים להתמודד עם הסביבה החדשה במטרה לשרוד ולהקים תרבות ברת קיימא" – זו ההקדמה ללימודי המדעים בכיתה ז' באתגר שורדים וקיימים. במסגרת אתגר ההישרדות ובניית התרבות יתמודדו התלמידים עם סוגיות שונות במדעים בעודם מתמודדים עם היחסים בתוך הקבוצה, מתרגלים עבודת צוות ומגלים את נקודות החוזקה שלהם בתוך אתגר ארוך הנמשך לאורך שנת הלימודים.

זהו משחק תלת ממד מרובה משתתפים. משחק בו התלמידים חווים עבודת חקר ולומדים את נושא המדעים דרך פתרון אתגרים ובעיות. המורה משמש כמנהל המשחק וכחונך. מערכת המשחק מנטרת את תמונת המצב החברתית-רגשית של הקבוצה וממליצה למורה על פעילויות לקידום המדדים הרגשיים והחברתיים של הקבוצה. 

קישור לאתר